Trask loni dosáhl významného mezníku

Tržby přes 1 miliardu korun, více než 400 expertů, revoluční řešení pro digitální bankovnictví a mnoho dalších inovativních projektů, a to i na mezinárodním trhu. To byl Trask v roce 2017.

Jedná se o další úspěšný rok v řadě,“ hodnotí výsledek Trasku jeho CEO, Filip Tománek. „Když jsme si v roce 2014 za pomoci poradenské společnosti EY definovali nové směřování Trasku, bylo jedním ze strategických cílů v roce 2017 překročit 1 miliardu Kč. Mnohým mohl tento cíl tehdy připadat jako příliš ambiciózní. Systematickou prací se nám ho ale podařilo naplnit. Znamenalo to například posun od čistě technologických dodávek ke komplexním business řešením a rozšíření našeho portfolia o business consulting.“

Významně se na úspěchu Trasku v loňském roce podílela řešení pro digitální bankovnictví umožňující poskytování finančních služeb prostřednictvím čistě digitální interakce s klientem. Na českém trhu je takovým unikátním digitálním produktem Půjčka bez papírů České spořitelny a podobná řešení Trask aktuálně implementuje ve třech dalších bankách nejenom v ČR, ale i v zahraničí.

Důležitým tématem roku 2017 byla rovněž regulatorní opatření, především pak bankovní směrnice PSD2. V této oblasti se Traska prosadil jako hlavní partner většiny českých i některých zahraničních bankovních institucí. Kromě přípravy jednotlivých bank na PSD2 formou konzultací obchodních dopadů, dodával Trask i implementační řešení postavená na moderních platformách API Managementu.

Trask ale není aktivní pouze v oblasti financí. Zajímavé inovační projekty probíhají ve spolupráci s Traskem i v dalších odvětvích. Např. ve ŠKODA AUTO se silně angažuje v portálovém prostředí: řešení využívá více než 70 importérů a přes 2000 webů pak představují stránky dealerů ŠKODA AUTO ve světě. Aktivní je Trask i v dalších směrech: data science tým pomáhá odhalovat skryté rezervy ve výrobě, již třetím rokem probíhají úspěšně práce na konceptu Connected Car a zajímavá je i aktivita, která urychluje distribuci informací v dealerské síti. Zcela unikátní je pak projekt využívající Augmented Reality při školení složitých montážních postupů.

„Zajímavé projekty přivádí do Trasku stále nové zaměstnance. Růst firmy však nemá vliv na atmosféru ve firmě, která stále zůstává přátelská a rodinná. Lidem je u nás dobře, máme tu mnoho kolegů, kteří s námi oslavili 5. nebo 10. výročí spolupráce, a dokonce i takové, kteří byli u úplných začátků naší firmy,“ říká senior HR manažerka Trasku, Jana Podpěrová. „V týmech mají lidé velkou svobodu a mohou se věnovat i zcela novým tématům, jako je umělá inteligence, chatboti nebo blockchain. Znalosti jsou v Trasku na prvním místě, proto u nás často probíhají workshopy a školení k aktuálním technologickým trendům, ale i k tzv. měkkým dovednostem.“

Trask působí na trhu od roku 1994 a je dlouholetým partnerem firem a institucí v oblastech bankovnictví a financí, telekomunikací, obchodu a výroby. Mezi zákazníky společnosti patří například Česká spořitelna, ČSOB, MONETA Money Bank, Komerční banka či ŠKODA AUTO. Trask si zakládá na porozumění oboru svých klientů, aby tak mohl dodávat řešení, která jim budou skutečně pomáhat být úspěšnější – ať již z pohledu vlastní efektivity, nebo z pohledu získávání a udržení nových klientů či zavádění nových produktů.

-- Redakce
Datum vytvoření: Středa, 7. Březen 2018

7 dní s korunou: Politické finále dále ohrožuje korunu

Je zde týdeník „7 dní s korunou“.

František Táborský
Analytik Raiffeisenbank

Nová regulace zkresluje čísla z automobilového trhu

Automobilový průmysl je největším tuzemským průmyslovým oborem vytvářejícím přímo přes šest...

Petr Dufek
Makroekonom
ČSOB

Rozvíjející se trhy znovu klepou na “medvědí bránu”

Rozvíjející se trhy se znovu vracejí do medvědího teritoria. S blížícím se výročím pádu Lehman...

Jan Bureš
Hlavní ekonom Patria Finance