Přejít k hlavnímu obsahu
Komerční banka slaví 30 let
Komerční banka oslavila 1. ledna 2020 třicáté výročí své existence. V současné době je třetí největší bankou z pohledu počtu klientů – více než 1,6 milionu – a má dominantní postavení v oblasti firemních klientů. Již téměř 20 let je také součástí francouzské finanční skupiny Société Générale.

„V uplynulých 30 letech zastávala Komerční banka významnou roli nejprve v československé a následně v české ekonomice. Po celou dobu své existence tak KB vytváří etalon pro finanční služby, a tím pozitivní hodnotu pro Českou republiku, zaměstnance, klienty a akcionáře. V průběhu let jsme na domácí trh přinesli jako první řadu bankovních inovací, které jsou dnes již běžnou součástí nabízených služeb a produktů. Nyní se zaměřujeme na budoucnost, která s dynamickým rozvojem digitalizace výrazně proměňuje bankovní trh. Právě digitalizace, digitální bezpečnost, jednoduchost a rychlost v kombinaci s příjemným a profesionálním osobním přístupem jsou klíčem k našemu dalšímu úspěšnému působení,“ uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.

KB byla průkopníkem u řady dnes již běžných bankovních služeb. Například v roce 1992 uvedla do provozu první on-line bankomat v ČR, o šest let později zprovoznila první call centrum a v roce 2003 uvedla na tuzemský trh první čipovou kartu podle standardů karetních asociací (EMV). V roce 2011 představila kromě jiného první bezkontaktní kartu implementovanou v mobilním telefonu. KB má i evropské prvenství, když byla první bankou v Evropě, která do mobilního bankovnictví implementovala technologii 3D Touch umožňující chytrý telefon ovládat pomocí různé intenzity dotyku. Komerční banka také umožňuje klientům, jako jedna z mála finančních institucí u nás, možnost placení mobilem a chytrými hodinkami, a to na všech platformách dostupných v ČR. V neposlední řadě jako jediná provozuje od roku 2018 drive-up bankomaty. KB je také držitelem sedmi ocenění v prestižní soutěži Banka roku.

V neposlední řadě systematicky pracujeme na tom, aby v bance silně zněl hlas toho, pro nějž existujeme, klienta Komerční banky. Jako první na českém trhu transparentně zveřejňujeme na svých webových stránkách spokojenost klientů s využívanými službami. Je to jeden z klíčových parametrů, který banka v rámci probíhající transformace KB Change vyhodnocuje. Podle standardizované metodiky Net Promoter Score (NPS) v průběhu roku 2019 růst hodnoty NPS ve většině sledovaných klientských segmentů přesáhl 10 bodů, což je o třetinu více v porovnání s předchozím obdobím.

Našim zaměstnancům nabízíme zajímavé pracovní uplatnění, široké možnosti profesního i osobního rozvoje a příležitost vyjádřit své názory. Poskytujeme rovné příležitosti a podporujeme diverzitu našich týmů. Fandíme inovacím a agilnímu způsobu řízení. Naše společná snaha a kvalita práce se cení, jsme hrdým držitelem cen TOP Zaměstnavatel 2015 – 2019 v kategorii Bankovnictví & Investice.

Po celý rok 2020 bude Komerční banka používat v komunikaci s klienty a veřejností speciální logo symbolizující výročí. 

 

 

Datum vytvoření: 08/01/2020

linkedin

Komentáře komentáře
Jestřábí ČNB dodala koruně nový impuls. Kam až se česká měna podívá? Na domácím poli hraje koruně do karet změna očekávání ohledně snižování tuzemský... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v dubnu výrazněji vzrostla kvůli potravinám Za překvapením stál z našeho pohledu především daleko svižnější růst cen potravi... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek