Přejít k hlavnímu obsahu
Paweł Kucharski: Nasazení ChatGPT v bankovnictví je dnes nereálné
Ačkoli se na jednu stranu může zdát ChatGPT jako velmi inteligentní a dokonalý chatbot, který by mohl jít za příklad všem ostatním, jeho nasazení je v bankovním světě dle Pawła Kucharského, generálního ředitele mBank, dnes nemožné. „Lidé se ChatGPT ptají na obecné znalosti a informace, jako jsou definice, historické události a vědecká fakta. Zákazníci volají do banky s konkrétními záležitostmi týkajícími se jejich finanční situace. ChatGPT nerozlišuje obsah na základě znalostí o klientovi, na každou otázku dává stejnou odpověď a to je problém,“ uvádí Paweł Kucharski.
Paweł Kucharski:

Jaký by tedy mohl být vývoj AI v bankovnictví? Do jaké míry brzdí tento vývoj evropská regulace? A jak by se mohla umělá inteligence projevit na fungování mBank? O těchto tématech a spoustě dalších jsme diskutovali s Pawłem Kucharskim v novém vydání Bankovnictví.

mBank v České republice začínala jako malá digitální banka bez poplatků. Nicméně jak čas letí, dnes už se o mBank nedá mluvit ani jako o inovátorské bance – to hlavně proto, že už i ostatní velké banky jsou digitální, technologicky na výši – a zároveň mBank už alespoň z pohledu počtu klientů není malá banka. Kde vidíte tedy svoji roli v nadcházejících letech?

Na českém trhu jsme už 16 let a je pravda, že postupně jsme větší a větší, za což jsme rozhodně rádi – zejména, jak jste zmínila, co se týče počtu klientů a také z pohledu našich příjmů ve všech oblastech, jako jsou úvěry, depozita atd. Řekl bych, že v tomto směru jsme dnes již středně velká banka. Co je ale zároveň důležité podotknout, je fakt, že náš růst je organický. To bych chtěl podtrhnout. V Česku ani na Slovensku nekupujeme jiné banky, společnosti atd. Před 16 lety jsme zde na trhu rozjeli revoluční změny. V rámci přístupu do banky jsme představili revoluční online aplikaci a zároveň jsme představili bankovnictví s žádnými nebo nízkými poplatky. To bylo něco, co na trhu tehdy nebylo. Máte ale pravdu, že dnes je to již samozřejmé – zejména tedy onen digitální přístup.

Datum vytvoření: 21/03/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu? Při pohledu do zpětného zrcátka platí, že od vzniku eurozóny byl Fed v měnově-po... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
ČNB snižuje sazby na 5,25 %, ale jejich trajektorii reviduje prudce vzhůru Posun trajektorie sazeb směrem vzhůru jsme sice předpokládali, a to hned z někol... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš