Přejít k hlavnímu obsahu
Malé a střední firmy zavádějí ve velkém placení kartou
Firmy zavádějí placení kartou zejména na základě zájmu a poptávky od svých zákazníků. Za hlavní tento důvod označilo v České republice hned 58 procent z nich. K dalším nejčastěji zmiňovaným důvodům v tuzemsku patří potřeba posílení postavení na trhu a rozvoj obchodního modelu. Vyplývá to z průzkumu Mastercard CEE SME Monitor v desítce zemí střední a východní Evropy.

Firmám terminály pro úhrady platebními kartami podle jejich slov zjednodušují každodenní provoz, rozšiřují provozní možnosti a zvyšují bezpečnost. Šedesát procent jich uvádí, že počet případů placení kartami se jim v minulém roce zvýšil a u 29 procent se počet transakcí loni nezměnil. Pokles počtu úhrad kartou hlásilo jen jedno procento, zbylá desetina pak přesný údaj nevěděla. V Česku má podle průzkumu platební terminály na bezhotovostní placení kartami přes 15 procent malých a středních firem a dalších 36 procent jejich zavedení zvažuje.

„Klienti v dnešní době stále více platí nejen přímo kartami, ale i mobilními telefony. Malí a střední podnikatelé, kteří mají terminály pro bezkontaktní placení, mohou tyto mobilní platby bez problémů přijímat a nepotřebují žádnou další investici,“ upozornil ředitel Mastercard pro business development pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Michal Čarný.

Pokud malé a střední podniky v České republice provozují e-shop, tak jejich zákazníci nejčastěji používají systém dodávání zboží a placení za něj na dobírku (54 procent). Na dalších místech skončily on-line karetní platby (29 procent) a bankovní převody (11 procent).

Malé a střední firmy při placení svým dodavatelům využívají zejména úhrady za faktury prostřednictvím firemního bankovního účtu (88 procent) a v hotovosti (43 procent). Platby z firemní platební karty má v rejstříku devět procent firem a mobilní platby jedno procento.

V zemích střední a východní Evropy spadá do kategorie malých a středních podniků přes 99 procent všech firem. Téměř dvě třetiny podniků v tomto regionu pak tvoří velmi malé firmy s jedním až devíti zaměstnanci.

Mastercard je v Praze partnerem unikátního marketu Manifesto, kde jsou všechna prodejní místa vybavena bezkontaktními terminály na platební karty. Tamní menší obchodníci podle průzkumu pro Mastercard na bezhotovostních platbách nejvíce oceňují, že jsou v porovnání s hotovostními transakcemi rychlejší, není třeba přepočítávat peníze a nemůže se stát, aby někdo po objednávce zjistil, že u sebe nemá dost hotovosti. Večer pak není nutné překontrolovat celou kasu a nemůže se také stát, že by někdo cíleně obchodníky podvedl nebo okradl.

Společnost Mastercard míří v celosvětovém měřítku k naplnění svého cíle do roku 2020 do finančního trhu plnohodnotně začlenit 500 milionů spotřebitelů a 40 milionů obchodníků. Globální znalosti, zkušenosti a odbornost v oboru elektronických a digitálních plateb budou pro vlády a podniky v zemích střední a východní Evropy cenným přínosem na cestě k budování udržitelného hospodářství do budoucna.

 

Datum vytvoření: 17/12/2018

linkedin

Komentáře komentáře
Inflace v dubnu výrazněji vzrostla kvůli potravinám Za překvapením stál z našeho pohledu především daleko svižnější růst cen potravi... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu? Při pohledu do zpětného zrcátka platí, že od vzniku eurozóny byl Fed v měnově-po... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko