

Zatímco v polovině roku 2023 používalo elektronické služby VZP přibližně jeden milion sedm set tisíc lidí, dnes je to o milion více. Uživatelé kromě základních funkcí čím dál častěji využívají i pokročilé nástroje.
„Významné využívání aplikace Moje VZP pozorujeme u všech jejích funkcionalit, nejmarkantnější nárůst vykazuje čerpání příspěvků fondu prevence. To se během velmi krátké doby z kamenných poboček překlopilo právě do online prostoru. Dnes už zhruba
90 % žádostí podávají naši klienti digitálně. Do aplikace kontinuálně přidáváme další nástroje k řešení nejrůznějších životních situací. Spolupráce s Bankovní identitou je tak pro mne logickou a správnou cestou, kterou navíc už ověřila také praxe,“ říká Ivan Duškov, náměstek ředitele VZP pro služby klientům.
Počet konkrétních problémů či situací, které se klienti pojišťovny již naučili řešit online, také kontinuálně roste. Např. přehled OSVČ letos elektronicky podalo přes sto čtrnáct tisíc pojištěnců.
„V oblasti zdravotnictví vidíme mimořádně silný posun. Lidé jsou zvyklí vyřídit si veškeré bankovní transakce online a totéž dnes očekávají i od své zdravotní pojišťovny. Díky bankovní identitě se mohou do Moje VZP přihlásit během několika vteřin. Není potřeba si nic pamatovat ani chodit na pobočku. Tím zásadně klesá bariéra vstupu do digitálních služeb. Spolupráce s VZP ukazuje, jak lze propojit důvěru s jednoduchým a bezpečným přístupem ke službám veřejného sektoru,“ říká Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
Zdroj: BankiD



