
Technologie
Jak promění umělá inteligence svět bankovnictví

Umělá inteligence dnes již umí psát básně, kreslit obrazy nebo vytvářet příspěvky na sociální sítě. Diskuze nad tím, kterých sfér lidského života se její rozšiřující využívání nejvíce dotkne, se znovu mohutně rozjela po zavedení populární funkcionality s názve ChatGPT, což je chatbot, který je schopen v reálném čase komunikovat s uživatelem a plnit jeho zadané pokyny. Lidé na sociálních sítí za...
Nová platforma automaticky vyhodnotí udržitelnost podnikání firem

Tváří v tvář všudypřítomné a pouhým okem viditelné klimatické změně vzniká naléhavá potřeba ohleduplnějšího podnikání ve vztahu k životnímu prostředí, zejména spalováním fosilních paliv, potřeba začít se chovat udržitelně s ohledem na dostupné zdroje a zachování obyvatelné planety pro budoucí generace.
Cílem evropské směrnice CSRD o povinném vykazování nefinančních informací je standardizace da...
Google brzy vypne cookie třetích stran. Jakou strategii zvolí banky pro digitální marketing?

Po několika vlnách digitální transformace nalézají finanční instituce zlatý grál v digitálním marketingu. Výrazný přesun zákazníků z poboček do digitálních kanálů nutí banky a pojišťovny investovat do technologií, které jim umožňují vzdáleně rozpoznávat měnící se potřeby zákazníků a oslovovat je s relevantními nabídkami služeb. Jedním z významných nástrojů pro efektivní cílení on-line reklamy j...
Digitální empatie není oxymóron. Jak zefektivnit digitální prodej a dodat mu lidskou tvář?

Nejen v České republice, ale i celosvětově se výrazně zrychluje trend prodeje finančních produktů přes digitální kanály. Banky i pojišťovny mají ambice, aby se tyto kanály, jako je třeba mobilní telefon, sociální sítě nebo i domácí hlasové asistenty, staly hlavním prodejním kanálem a postupně nahrazovaly síť poboček a kiosků. K těmto změnám jsou banky tlačeny jednak rostoucími náklady, ale i z...
Generali Česká nově zapojila do ověřování svých klientů bankovní identitu

„V první fázi jsme se rozhodli technologii využít pro usnadnění aktivace Klientské zóny GČP, která sama o sobě poskytuje rozsáhlé možnosti při uzavírání pojistných smluv, stejně jako při jejich správě. Vysoký potenciál pro implementaci bankovní identity vidíme již nyní i v celé řadě dalších oblastí. Postupně tak budeme zapojovat tuto inovaci intenzivněji,“ vysvětluje Jiří Doubravský, provozní ř...
Prokletí poslední míle aneb čtyři důvody, proč většina analytických modelů zůstane nedokončená

Analytická společnost IDC odhaduje, že 65 procent datových modelů nikdy není nasazeno. Z tohoto pohledu je zřejmé, že banky a pojišťovny fakticky plýtvají prostředky vynakládanými na přípravu, modelování a implementaci analytických modelů. Lze očekávat, že s postupným rozšiřováním umělé inteligence v sektoru finančních služeb budou banky i pojišťovny klást vyšší důraz na rychlost a efektivitu v...
Digitalizace podle Průmyslu 4.0 v Astra Motor

Společně vytvořili unikátní systém, který firmě Astra Motor pomohl přejít od papírové dokumentace k digitálnímu řízení výroby. Nový systém Digitální pracoviště 4.0 pomáhá s optimalizací jednotlivých oblastí procesu výroby od jejího plánování přes technickou přípravu a sledování vytíženosti stroje až po reporting a poskytování dat pro jejich další využití či analýzy. Celý proces je integrován s ...
S Apple Pay platí na Twistu po pěti měsících od spuštění už přes 13 tisíc lidí

Zatímco v prvních hodinách od spuštění mělo Apple Pay tisíc uživatelů Twista, po 18 hodinách to byly už dva tisíce a po pěti dnech čtyři tisíce. Po pěti měsících se celkový počet uživatelů Apple Pay na Twistu vyšplhal přes 13 tisíc zákazníků. Každý druhý má pak AP jak na telefonu, tak také v hodinkách nebo v tabletu.
„Po spuštění jsme velmi brzy dosáhli na 10 000 nových zákazníků, ale to nebyla...
Apple Pay přichází na Slovensko

V první fázi Apple Pay na Slovensku nabízejí 4 banky – J&T Banka, Slovenská spořitelna, Tatra banka, mBank a 5 nebankovních společností – Boon., N26, Monese, Revolut a Edenred. Podpora dalších bank bude zřejmě následovat v dalších měsících.
Apple Pay přináší i Slovenská spořitelna, největší slovenská banka, která se současně rozhodla umožnit všem, aby si vyzkoušeli digitální platby, a proto...
Mastercard: Češi žijí digitálně, mobilem platí takřka třetina a hodinkami desetina

Podíl Čechů s chytrým telefonem činí 91 procent, což je o šest procentních bodů více než při posledním podobném průzkumu v roce 2016. Ve věkové skupině 20 až 29 let je zastoupení dokonce 97procentní. Nejoblíbenější operačním systémem je Android s podílem 86 procent. Placení mobilem využívá 31 procent Čechů, zatímco před třemi lety to bylo jen 13 procent. „Češi se nových technologií nebojí. Tomu...

Začátek roku ve znamení stagnace
Ekonomiku držela při zemi, už podle očekávání, především spotřeba domácností brz...
Petr
Dufek,
hlavní ekonom Banky Creditas

Česká národní banka drží sazby stabilní, jestřábí hlasy sílí
Za rozhodnutím stála nová prognóza centrální banky, která počítá s rychlejším rů...
Jan
Bureš,
hlavní ekonom Patria Finance

Jestřábí hlasy z ČNB nabírají na síle
Z pohledu toho, jak dlouho by mohly sazby setrvat na současných 7 %, se v minulé...
Dominik
Rusinko,
analytik ČSOB
