Technologie
Počet kybernetických podvodů dramaticky roste
Díky efektivním zásahům se podařilo bankám od počátku roku ochránit svým klientům více než 4 miliardy korun, přičemž nejvyšší doposud zachráněná částka na jednoho klienta činila 13 milionů korun. Přesto škody způsobené e‑šmejdy dosáhly 845 milionů korun. V meziročním srovnání se jedná o nárůst o 9 %. Průměrná škoda na klienta se oproti loňsku snížila na 17 083 korun z předchozích 21 439 korun. ...
Jak na „Přístupový model“ v digitálním světě
Postupující a zrychlující digitalizace se projevila i v architektuře moderních informačních systémů. Stále častěji se používají mikroslužby – samostatné business funkčnosti nebo miniaturní aplikace s jasným rozhraním – založené na unixovém principu „Dělej jednu věc a dělej ji dobře“. Z hlediska uživatele nehraje roli, jestli mu data na jeho obrazovce poskytla jedna velká monolitická aplikace ne...
Okamžité platby nie sú bežné všade, ešte stále sa platí aj šekmi
ZBK tento rok oslavuje 30 rokov od svojho vzniku. Čo sa v platobnom biznise za ten čas podarilo?
Podarilo sa takmer všetko. Od prvej verifikačnej SMS k platbe kartou na internete, cez rýchlo zavedené bezkontaktné platby. VÚB ako prvá zaviedla kartu v mobile. Tatra banka bola prvá, ktorá zaviedla platby cez Apple Pay a Google Pay. Na Slovensku máme najväčší podiel mobilných platieb v Európe. Ne...
Jak na efektivní testování
Pozice současného testingu
Software hraje důležitou roli v našem každodenním životě, proto je nezbytné, aby byl spolehlivý a bezchybný. Chyby mohou mít vážné důsledky. Testování je nedílnou součástí softwarového životního cyklu (SDLC) a je klíčové pro zajištění kvality a bezpečnosti softwaru. Je integrované do celého procesu vývoje, od počátečního návrhu až po finální realizaci.
Moderní přístup...
Čtyři banky spouští platební řešení Cvak
„Zrychlení a zjednodušení plateb, online dostupnost pohodlně přes mobil, bankovnictví bez absurdních poplatků, a to vše s důrazem na poskytování toho nejlepšího zákaznického zážitku. Od našeho startu před dvanácti lety pro klienty neustále měníme svět placení k lepšímu. V digitálním platebním styku jsme proto vždy nadšeni, když můžeme klientům nabídnout takovou službu, která jim zjednoduší živo...
Jak promění umělá inteligence svět bankovnictví
Umělá inteligence dnes již umí psát básně, kreslit obrazy nebo vytvářet příspěvky na sociální sítě. Diskuze nad tím, kterých sfér lidského života se její rozšiřující využívání nejvíce dotkne, se znovu mohutně rozjela po zavedení populární funkcionality s názve ChatGPT, což je chatbot, který je schopen v reálném čase komunikovat s uživatelem a plnit jeho zadané pokyny. Lidé na sociálních sítí za...
Nová platforma automaticky vyhodnotí udržitelnost podnikání firem
Tváří v tvář všudypřítomné a pouhým okem viditelné klimatické změně vzniká naléhavá potřeba ohleduplnějšího podnikání ve vztahu k životnímu prostředí, zejména spalováním fosilních paliv, potřeba začít se chovat udržitelně s ohledem na dostupné zdroje a zachování obyvatelné planety pro budoucí generace.
Cílem evropské směrnice CSRD o povinném vykazování nefinančních informací je standardizace da...
Google brzy vypne cookie třetích stran. Jakou strategii zvolí banky pro digitální marketing?
Po několika vlnách digitální transformace nalézají finanční instituce zlatý grál v digitálním marketingu. Výrazný přesun zákazníků z poboček do digitálních kanálů nutí banky a pojišťovny investovat do technologií, které jim umožňují vzdáleně rozpoznávat měnící se potřeby zákazníků a oslovovat je s relevantními nabídkami služeb. Jedním z významných nástrojů pro efektivní cílení on-line reklamy j...
Digitální empatie není oxymóron. Jak zefektivnit digitální prodej a dodat mu lidskou tvář?
Nejen v České republice, ale i celosvětově se výrazně zrychluje trend prodeje finančních produktů přes digitální kanály. Banky i pojišťovny mají ambice, aby se tyto kanály, jako je třeba mobilní telefon, sociální sítě nebo i domácí hlasové asistenty, staly hlavním prodejním kanálem a postupně nahrazovaly síť poboček a kiosků. K těmto změnám jsou banky tlačeny jednak rostoucími náklady, ale i z...
Generali Česká nově zapojila do ověřování svých klientů bankovní identitu
„V první fázi jsme se rozhodli technologii využít pro usnadnění aktivace Klientské zóny GČP, která sama o sobě poskytuje rozsáhlé možnosti při uzavírání pojistných smluv, stejně jako při jejich správě. Vysoký potenciál pro implementaci bankovní identity vidíme již nyní i v celé řadě dalších oblastí. Postupně tak budeme zapojovat tuto inovaci intenzivněji,“ vysvětluje Jiří Doubravský, provozní ř...
komentáře
Turbulentní podzim na trzích: Dlouhé úrokové sazby míří prudce vzhůru
Hlavním důvodem jsou přetrvávající dozvuky silných pátečních dat z amerického tr...
Dominik
Rusinko,
analytik ČSOB
Rekordní září na úřadech práce
I když část lidí z evidence naopak odešla poté, co si našli práci, počet nezaměs...
Petr
Dufek,
hlavní ekonom Banky Creditas
Maloobchod opět překvapil pozitivně, spotřeba zrychluje
Dosavadní čísla tak ukazují na zrychlení dynamiky českého růstu ve třetím kvartá...
Jan
Bureš,
hlavní ekonom Patria Finance