Přejít k hlavnímu obsahu
Bankovní identita spustila elektronické podepisování pro každého
Bankovní identita spustila novinku, která lidem umožní podepsat dokumenty elektronicky bez registrace. Služba je pro veřejnost zdarma, stačí počítač nebo mobil a bankovní identita. Tuto službu ocení všichni zejména pokud potřebují podepsat přihlášku, předávací protokol, prohlášení, potvrzení, souhlas nebo smlouvu např. o pronájmu.
electronic sign

„Jsem rád, že více než 4 miliony občanů už používají svoji bankovní identitu pro online identifikaci u státních a firemních služeb. Teď bychom jim rádi usnadnili také podepisování dokumentů, a to elektronicky a průkazně. Proto spouštíme novou službu, kde si každý může vyzkoušet podepsat dokument zaručeným elektronickým podpisem přes bankovní identitu. Věříme, že díky naší službě se se elektronické podepisování v České republice stane stejně běžné jako platba kartou,“ vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.

Nová služba využívá zaručený elektronický podpis Bank iD SIGN, díky němuž lidé vždy jednoznačně prokáží, kdo a kdy dokument podepsal a že dokument nebyl po podpisu změněn. Nemusí instalovat žádné aplikace a ani se registrovat, stačí jim bankovní identita, tu má dostupnou více něž 6,5 milionu klientů českých bank.

Elektronický podpis přes bankovní identitu lidé využijí v běžných životních situacích, při podepisování dokumentů s fyzickými osobami, s podnikateli nebo firmami. Tento způsob podpisu je pohodlnější než tisk dokumentu, jeho podepsání tužkou a následné skenování.

Elektronický podpis má v České republice dlouhou historii. Před 24 lety, dne 1. října 2000, nabyl účinnosti Zákon o elektronickém podpisu. Dosud však jeho masivnímu rozvoji bránila především složitost a náročnost jeho používání.

„Zahraniční data ukazují, že země, kde veřejnost běžně využívá elektronické podpisování, jako je například Estonsko, přineslo úsporu 2 % HDP. Podobnou úsporu by mohlo rozšíření elektronického podpisování přinést i Česku,“ doplňuje Marek Růžička

Podepisující nahraje dokument ve formátu PDF, určí umístění svého podpisu v dokumentu, vybere banku a přihlásí se prostřednictvím bankovní identity stejně jako do svého internetového bankovnictví. Odsouhlasí předání osobních údajů potřebných k podpisu, následně si může podepsaný dokument stáhnout. Celý proces je intuitivní a probíhá bez nutnosti instalace dalších aplikací nebo softwaru.

Zdroj: Bank iD

Datum vytvoření: 04/10/2024

linkedin

Komentáře komentáře
ČNB si dává přestávku Předpokládám, že jde o přestávku, nikoliv konec politiky uvolňování měnové polit... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Ekonomika ani v červnu zatím nehlásí potíže s americkými cly Celkový indikátor důvěry podnikatelů sice lehce poklesl (o 1 bod na úroveň 100),... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Fed vyšperkoval stagflační prognózu lehce jestřábí rétoriku Zároveň je třeba dodat, že odhadovaná trajektorie úrokových sazeb vysílá lehce j... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák