Přejít k hlavnímu obsahu
Equa bank: epidemie změnila chování klientů, digitální bankovnictví zaznamenalo prudký nárůst
Equa bank zaznamenala prudký nárůst zájmu o své digitální bankovnictví. Protiepidemická opatření totiž změnila chování bankovních klientů – ti se ještě více než před tím přesunuli do on-line prostředí.

Chování klientů bank se během epidemie významně proměnilo. Klienti dbají doporučení vlády a s bankou komunikují především prostřednictvím digitálních kanálů. A to i když si zakládají nové produkty a služby. Například o 45 % narostl počet běžných účtů otevřených on-line. Zatímco v době před epidemií bylo digitálně otevřeno přibližně 48 % všech nových běžných účtů v březnu a dubnu tvořil jejich podíl už více než 70 %.  Klienti Equa bank si otvírali on-line nejen běžné účty, ale i spotřebitelské půjčky. Počet půjček, které si klienti zřídili prostřednictvím mobilní aplikace, vzrostl v posledních týdnech o 40 %. 

„On-line umíme poskytnout 99 % našich služeb. Jsme rádi, že toho naši klienti nyní využívají, a ještě více se přiklonili k digitálnímu řešení svých finančních záležitostí. Equa bank má nespornou výhodu, že již od počátku je naše strategie postavená na rozvoji digitálního bankovnictví, a proto jsme i v této mimořádné době byli schopni rychle reagovat na nové potřeby klientů,“ řekl Ondřej Hák, ředitel retailového bankovnictví Equa bank.

Zvýšil se i zájem o využívání mobilní aplikace – počet aktivních uživatelů, kteří svůj účet obsluhují už jen z mobilu, se za poslední týdny zvýšil o 10 %. V průběhu dubna Equa bank zaznamenala dokonce největší počet přihlášení do mobilní aplikace od jejího spuštění: 4,1 milionu.

Epidemie změnila i svět platebních karet. Zatímco dříve tvořil podíl plateb klientů Equa bank v e-shopech na celkovém počtu karetních transakcí do 30 %, v březnu a říjnu se on-line transakce podílely téměř 40 % na celkovém počtu plateb. Změnil se i nákupní košík: největší pokles zaznamenaly platby spojené s cestováním (- 92 %) a naopak prudce narostly on-line platby spojené s dovozem jídla (platby v restauracích nárůst o 86 %) či nákupy v e-shopech s potravinami a drogerií (nárůst o 69 %) nebo s produkty souvisejícími se zdravím (růst o 50 %).

Lidé začali i méně používat hotovost – počet výběrů z bankomatů poklesl v březnu a dubnu o téměř 60 % v porovnání s průměrem předchozích měsíců.

Datum vytvoření: 06/05/2020

linkedin

Komentáře komentáře
Má ECB hotovo? V září si může pauzu dále prodloužit Jak zdůraznila šéfka ECB Ch. Lagarde už na tiskové konferenci, centrální banka j... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
Srpnový sentiment signalizuje silnější růst Sektorový pohled na sentiment může přinést pozitivní impuls do měsíčních čí... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Lepší výsledek české ekonomiky Podle očekávání ekonomiku táhla nahoru především spotřeba domácností. Znovu se t... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek