Index kvality obsluhy ve studii Market Vision sledoval řadu aspektů – od hodnocení interiéru pobočky, přivítání klienta, přes analýzu potřeb klienta, nabídku řešení až po uzavření obchodu a celkové hodnocení poradce. Modrá pyramida ze skupiny KB dosáhla výrazně lepších výsledků, než byl tržní průměr v několika oblastech, které jsou klíčové pro zákaznickou spokojenost a kvalitu obsluhy.
„Zájem o dotační poradenství mezi našimi klienty roste. Rozšíření nabídky financování o dotační poradenství byl zásadní krok, který zjednodušuje českým domácnostem získat energeticky a nákladově efektivní bydlení. Nechceme však zůstat pouze u poskytování poradenství, začátkem příštího roku umožníme, abychom za zájemce o udržitelné bydlení podali a vyřídili celou dotaci. Spolupráce státu a stavebních spořitelen se osvědčila, a proto chceme udělat další krok k jejímu prohloubení,“ říká Michael Pupala, generální ředitel Modré pyramidy stavební spořitelny
Klíčová pro poskytnutí kvalitního poradenství je analýza potřeb klienta. V této oblastí si vede Modrá pyramida podle nezávislé analýzy Market Vision o 14 procentních bodů lépe, než je tržní průměr. Získala 69 %, zatímco tržní průměr je 55 %.
Při analýze potřeb poradci na KB poradenských místech konzultují celkový záměr klienta, zjistí parametry domu (např. zdroje tepla, realizované i plánované rekonstrukce domu), provedou majetkový test, a i prostřednictvím dotační kalkulačky doporučí klientovi vhodný dotační program k jeho záměru, včetně orientační výše dotace a spolufinancování celého záměru. Konzultanti pak doporučí i vhodný finanční produkt, kterým je možné záměr dofinancovat. Z hlediska kombinace dotací a úvěrového financování je klíčová i analýza příjmů a výdajů a výše volných finančních zdrojů. I v této oblasti získaly finanční poradci na KB poradenských místech výrazně vyšší hodnocení, než byl tržní průměr.
S komplexností a profesionalitou návrhu řešení klientských potřeb úzce souvisí i vysoké hodnocení poradců, kde Modrá pyramida získala o 19 procentních bodů více, než je tržní průměr (83 % vs 64 %). Na trhu ojedinělé je i to, že poradci na KB poradenských místech klientům na základě jejich potřeb nabídnou nejen produkty stavební spořitelny, ale i dalších firem ze skupiny Komerční banky – tedy i hypotéky, pojistné produkty, produkty na finanční zajištění stáří, platební karty atd. Vyřídí si zde tedy nejen vše ohledně bydlení, ale celých osobních a rodinných financí.
Studie Market Vision byla provedena na přelomu května a června 2024 formou mystery shoppingu, kdy se mystery shoppeři vydali na pobočky stavebních spořitelen a bank s různými scénáři dotazů na dotační poradenství. Cílem bylo zmapovat, vyhodnotit a srovnat kvalitu procesu zaměřeného na dotační poradenství a nabídku financování.
Studie se zaměřila na čtyři stavební spořitelny a jednu banku, které dotační poradenství poskytují. Konkrétně se jednalo o ČSOB Stavební spořitelnu, Stavební spořitelnu České spořitelny, Modrá pyramida stavební spořitelnu, Raiffeisen stavební spořitelnu a UniCredit Bank.