Přejít k hlavnímu obsahu
Komerční banka slaví 30 let
Komerční banka oslavila 1. ledna 2020 třicáté výročí své existence. V současné době je třetí největší bankou z pohledu počtu klientů – více než 1,6 milionu – a má dominantní postavení v oblasti firemních klientů. Již téměř 20 let je také součástí francouzské finanční skupiny Société Générale.

„V uplynulých 30 letech zastávala Komerční banka významnou roli nejprve v československé a následně v české ekonomice. Po celou dobu své existence tak KB vytváří etalon pro finanční služby, a tím pozitivní hodnotu pro Českou republiku, zaměstnance, klienty a akcionáře. V průběhu let jsme na domácí trh přinesli jako první řadu bankovních inovací, které jsou dnes již běžnou součástí nabízených služeb a produktů. Nyní se zaměřujeme na budoucnost, která s dynamickým rozvojem digitalizace výrazně proměňuje bankovní trh. Právě digitalizace, digitální bezpečnost, jednoduchost a rychlost v kombinaci s příjemným a profesionálním osobním přístupem jsou klíčem k našemu dalšímu úspěšnému působení,“ uvedl Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.

KB byla průkopníkem u řady dnes již běžných bankovních služeb. Například v roce 1992 uvedla do provozu první on-line bankomat v ČR, o šest let později zprovoznila první call centrum a v roce 2003 uvedla na tuzemský trh první čipovou kartu podle standardů karetních asociací (EMV). V roce 2011 představila kromě jiného první bezkontaktní kartu implementovanou v mobilním telefonu. KB má i evropské prvenství, když byla první bankou v Evropě, která do mobilního bankovnictví implementovala technologii 3D Touch umožňující chytrý telefon ovládat pomocí různé intenzity dotyku. Komerční banka také umožňuje klientům, jako jedna z mála finančních institucí u nás, možnost placení mobilem a chytrými hodinkami, a to na všech platformách dostupných v ČR. V neposlední řadě jako jediná provozuje od roku 2018 drive-up bankomaty. KB je také držitelem sedmi ocenění v prestižní soutěži Banka roku.

V neposlední řadě systematicky pracujeme na tom, aby v bance silně zněl hlas toho, pro nějž existujeme, klienta Komerční banky. Jako první na českém trhu transparentně zveřejňujeme na svých webových stránkách spokojenost klientů s využívanými službami. Je to jeden z klíčových parametrů, který banka v rámci probíhající transformace KB Change vyhodnocuje. Podle standardizované metodiky Net Promoter Score (NPS) v průběhu roku 2019 růst hodnoty NPS ve většině sledovaných klientských segmentů přesáhl 10 bodů, což je o třetinu více v porovnání s předchozím obdobím.

Našim zaměstnancům nabízíme zajímavé pracovní uplatnění, široké možnosti profesního i osobního rozvoje a příležitost vyjádřit své názory. Poskytujeme rovné příležitosti a podporujeme diverzitu našich týmů. Fandíme inovacím a agilnímu způsobu řízení. Naše společná snaha a kvalita práce se cení, jsme hrdým držitelem cen TOP Zaměstnavatel 2015 – 2019 v kategorii Bankovnictví & Investice.

Po celý rok 2020 bude Komerční banka používat v komunikaci s klienty a veřejností speciální logo symbolizující výročí. 

 

 

Datum vytvoření: 08/01/2020
komentáře
Evropské vlády mluví o „New deal”, realita je však zcela jiná Je třeba si uvědomit, že dnešní pandemická krize je v mnoha ohledech specifická.... Jan Bureš Hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
ČNB dál uvolňuje úvěrové podmínky A tím je především opuštění druhého ze tří stávajících parametrů při poskytování... Petr Dufek Makroekonom
Profile picture for user Petr Dufek
Je německý záchranný balík skutečně „chytrý”? Co však udělat v druhé fázi krize, kdy v rozmrzajících ekonomikách půjde o to „c... Jan Bureš Hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
nepřehlédněte