Přejít k hlavnímu obsahu
Manažeři často nevědí, s kým obchodují a zbytečně riskují
Podle posledních analýz a kvalifikovaných odhadů společnosti CRIF – Czech Credit Bureau do konce letošního roku zkrachuje přibližně 1 300 firem a 8 tisíc živnostníků. Sledování celkového stavu a finanční výkonnosti obchodních partnerů je proto stále pro každou firmu velmi důležité.

Na novém portálu společnosti CRIF – Czech Credit Bureau lze rychle a bezplatně prověřit bonitu a důvěryhodnost přibližně 3 250 000 fyzických osob podnikatelů a 750 000 obchodních společností z ČR a SR. Z obchodních společností přitom portál vyhodnocuje jako společnost s určitými podnikatelskými riziky každou čtvrtou a jako vysoce rizikovou každou dvanáctou společnost. Zvláště s  těmi není vhodné navazovat obchodních styky.

Mnoho podnikatelů se kvůli nespolehlivým obchodním partnerům dostává do druhotné platební neschopnosti. „Včasné a pečlivé vyhodnocování míry podnikatelského rizika obchodních partnerů je jednou z cest zlepšení podnikatelského prostředí u nás a zároveň účinnou prevencí před uzavřením rizikového obchodního vztahu,“ vysvětluje Pavel Finger, člen představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, která portál obchodních informací provozuje. Na novém portálu uživatelé s předstihem zjistí, jestli se jejich byznys nevystavuje vážnému nebezpečí a získají tak čas své peníze zachránit.

„V roce 2012 zkrachovalo 1343 firem, vloni 1379 a letos očekáváme přibližně 1300 bankrotů obchodních společností,“ upozornila analytička CRIF – Czech Credit Bureau Věra Kameníčková.

“Vybrané ukazatele finančního zdraví firmy není vhodné vyhodnocovat izolovaně, ale je nezbytné sledovat vazby mezi nimi – jedině komplexním vyhodnocováním informací lze získat přehled o celkovém stavu a finanční výkonnosti sledované firmy,“ sdělil Pavel Finger.

Na portálu si uživatel může prověřit sledovanou českou a slovenskou firmu z více hledisek. Kromě základních informací užitečných pro její identifikaci má uživatel po bezplatné registraci k dispozici také sadu varovných informací vztahujících se přímo k dané firmě anebo ke skupině napojené na vyhledanou firmu. Pomůckou pro rychlé prověření podnikatelského rizika hledané firmy je pro uživatele barva vícezdrojového Semaforu Cribis ukazující míru vážnosti známých varovných informací k danému subjektu. Přehlednou orientaci o vazbách na vyhledanou firmu poskytnou uživatelům tabulkové přehledy subjektů napojených na danou firmu sestavené z několika desítek různých informačních zdrojů. Pro zjištění finanční situace hledané firmy je na portálu zveřejněn graf ukazující vývoj tržeb a zisků nebo ztrát za poslední 3 známé roky.

„Naší dlouhodobou ambicí je kolem tohoto portálu postupně vybudovat komunitu lidí, kteří práci s obchodními informacemi považují za důležitou. I proto jsme se rozhodli uvolnit registrovaným uživatelům našeho portálu poměrně velikou dávku obchodních informací zdarma včetně velmi užitečných hodnotících ukazatelů firem. Chceme, aby si zejména registrovaní uživatelé měli možnost v praxi ověřit, že za pár sekund mohou na našem portálu získat důležité přehledné obchodní informace, které by v mnoha jiných informačních zdrojích na internetu hledali přinejmenším desítky minut až hodiny,“ upřesnil Přemysl Cenkl, marketingový ředitel CRIF – Czech Credit Bureau.

Datum vytvoření: 11/11/2014
-- Redakce

linkedin

Komentáře komentáře
Tři zajímavosti v slabším půlprocentním nárůstu HDP Podle ČSÚ především pokračující oživení spotřeby domácností a v menší míře inves... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Česká ekonomika si drží tempo Je to sice nejrychlejší růst za více než dva roky, ale přece jenom jde o číslo o... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Kdy začnou Ameriku (reálně) bolet celní tarify? K významné redukci obchodní výměny na trase Washington-Peking došlo od 10. dubna... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko