Přejít k hlavnímu obsahu
mBank bude při telefonické komunikaci s klienty potvrzovat totožnost svých zaměstnanců prostřednictvím mobilní aplikace
Klienti mBank si můžou při telefonické komunikaci s bankou ověřit, že skutečně hovoří s jejím zaměstnancem. Banka totiž spustila další službu v boji proti podvodným telefonátům.
Verification

Řešení spočívá ve využití mobilní aplikace mBank a je velmi jednoduché. Když klientovi bude volat pracovník mBank, ve většině případů odešle žádost o autorizaci hovoru do jeho aplikace. Ta bude obsahovat jméno a pracovní pozici zaměstnance banky. Pokud klient oznámení v aplikaci potvrdí, může bezpečně a bez obav pokračovat v hovoru. Pracovník banky se již nebude ptát na žádné další otázky týkající se ověření. Služba funguje v aplikaci automaticky, není třeba ji aktualizovat.

„Potvrzení totožnosti klienta je povinné při každé telefonické konverzaci s mBank. Díky této novince se klient nemusí ověřovat prostřednictvím standardních údajů, jako je datum narození nebo část rodného čísla. Žádost o autorizaci přijde přímo do mobilní aplikace mBank. Klient tak bude mít jistotu, že se nejedná o podvodný telefonát, a zároveň i pracovník banky potvrdí, že skutečně hovoří s klientem. V případě, že klient potřebuje kontaktovat banku, doporučujeme využít mobilní aplikaci – stačí kliknout na sluchátko v pravém horním rohu na hlavní stránce. Je to zároveň nejrychlejší způsob, jak se s námi spojit,“ vysvětluje Lukáš Kiac, vedoucí oddělení rozvoje mobilního a internetového bankovnictví mBank.

Útočníci stále častěji využívají k vylákání citlivých informací podvodné telefonáty, tzv. vishing. Mohou podvrhnout jakékoli telefonní číslo, a dokonce se vydávat za zástupce banky. Díky nové funkci mBank se riziko takového zneužití snižuje.

„V některých případech, jako je žádost o úvěr přes mLinku, podezření na zneužití finančních prostředků nebo nabídka pojištění, budeme i nadále využívat známé ověření totožnosti klienta prostřednictvím bezpečnostních otázek,“ informuje Lukáš Kiac. V případě klientů, kteří nemají mobilní aplikaci nebo využívají autorizační SMS, bude rovněž použit stávající způsob potvrzení totožnosti.

Datum vytvoření: 23/06/2023

linkedin

Komentáře komentáře
Pozitivum pro ČNB – Češi utrácejí s rozumem Ostatně už dříve se ukázal velký kontrast mezi tím, jak růžový obrázek nám vytvá... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Hnutí ANO vítězem voleb, na stole je rozvolněnější rozpočtová politika Nová vláda převezme ekonomiku ve slušné kondici. Hospodářský růst zrychluje a za... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v září pod odhadem trhu i ČNB I když nemáme k dispozici detailní strukturu a s přesnější analýzou je třeba si ... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš