Přejít k hlavnímu obsahu
Sberbank uzavřela spolupráci se společností Footshop
Sberbank se dohodla se společností Footshop na poskytnutí provozního financování. Jeden z nejvýraznějších prodejců sneakers a streetového oblečení středoevropského regionu tak získá od Sberbank revolvingový úvěr na financování skladových zásob, který mu umožní další růst a uvolnění vlastních zdrojů.

„E-commerce je celosvětově nejrychleji rostoucím prodejním kanálem, ve kterém se v ČR loni utratilo 115 miliard korun. Proto jsme se rozhodli vstoupit i do financování tohoto sektoru. Společnost Footshop je přední distributor značkové obuvi prémiových řad a zároveň limitovaných edic na českém trhu i v CEE regionu. Díky významnému růstu obratu od založení společnosti, plánům na zahraniční expanzi a zcela unikátnímu zásahu na sociálních sítích u mladých zákazníků zde vnímáme stabilitu i silný potenciál pro další růst a expanzi firmy,“ zhodnotil očekáváné přínosy financování Adam Procházka, Relationship Manager Sberbank.

Footshop je významný partner značek Adidas, Nike a Vans, který do střední Evropy přináší exkluzivní řady jako Y-3 či Adidas Raf Simons. Kromě e-shopu ve 13 jazykových mutacích má i 4 kamenné obchody v ČR, Maďarsku a na Slovensku. „Exkluzivní produkty, po nichž je poptávka násobně větší než nabídka, nám pomáhají v budování naší značky i zákaznické báze. Jsme součástí Adidas Consortium, díky kterému máme přístup k limitovaným edicím a můžeme prodávat modely jako Yeezy od Kanyeho Westa či navržené Pharrellem Williamsem. Našim obchodním partnerem je i Nike, které nám například zpřístupnilo kolekci Nike ACG, určenou pouze pro vybrané obchody,“ vyjmenovává úspěchy a exkluzivitu zboží zakladatel a majitel Footshopu Peter Hejduček. Peter Topor,
COO & CTO Footshopu doplnil plány na expanzi a další rozvoj firmy: „Naší strategií je otevírat dva kamenné obchody ročně. Letos v únoru jsme rozšířili síť o další prodejnu v nejrušnějším centru Prahy. Tento rok máme ještě v plánu otevřít obchod v Bukurešti a v budoucnu bychom rádi i expanzi do Bulharska, Chorvatska a na Ukrajinu. Na rozdíl od západního trhu, kde už mají silní hráči podchycenou teniskovou kulturu, můžeme na východ přinést ještě mnoho nového.“

Footshop je český start-up, který původně vznikl jako studentský projekt. Dnes je jedním z nejvýraznějších prodejců sneakers a streetového oblečení v regionu CEE. Po sedmi letech od založení je stabilním byznysem s obratem 560 milionů korun a plány na další expanzi. Úspěch postavil na sneakers komunitě, kterou ve středoevropském regionu rozvíjí. Hlavními marketingovými nástroji jsou eventy, influenceři a sociální sítě, kde má přes 1 000 000 sledujících. Jako jediný v České republice je členem Adidas Consorcium, které umožňuje přístup k limitovaným kolekcím se známými sportovci či umělci.

 

Datum vytvoření: 09/07/2019

linkedin

Komentáře komentáře
Tři zajímavosti v slabším půlprocentním nárůstu HDP Podle ČSÚ především pokračující oživení spotřeby domácností a v menší míře inves... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Česká ekonomika si drží tempo Je to sice nejrychlejší růst za více než dva roky, ale přece jenom jde o číslo o... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Kdy začnou Ameriku (reálně) bolet celní tarify? K významné redukci obchodní výměny na trase Washington-Peking došlo od 10. dubna... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko