

Novou kolekci platebních karet Visa od Komerční banky (KB) navrhli studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM). Každá z karet přináší osobitý příběh mladého autora či autorky a stává se nejen prostředkem k placení, ale také drobným uměleckým dílem, jež provází uživatele každý den. Na projektu se podíleli čtyři studenti Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace UMPRUM v rámci semestrální práce pod vedením Richarda Jaroše.
„Umění platit“, to je naše motto, kterým chceme nabídnout víc než jen tradiční platební kartu, a to jak novým, tak stávajícím klientům. Nové karty jsou ukázkou toho, jak lze propojit každodenní svět financí s kreativitou a talentem mladých umělců. Spolupráce se studenty UMPRUM nás nejen bavila, ale také inspirovala. David Tenora nechal logo Komerčky rozkvést, Filip Kominik minimalizoval, Kateřina Pravdová vrstvila a David Novák použil „utility“ design. Výsledkem jsou čtyři krásné karty, z nichž každá jistě ozdobí jakoukoli peněženku,“ říká Hana Libecajtová, výkonná ředitelka pro Strategii značky a komunikaci Komerční banky
„Jako pedagog oceňuji, že si studenti měli možnost vyzkoušet konkrétní praktický úkol, který je nejen kreativní, ale také technicky specifický. Studenti se museli vypořádat s konkrétními technologickými a obsahovými požadavky, což jim umožnilo navrhnout designy, které jsou nejen funkční, ale i vizuálně přitažlivé“, říká k projektu pedagog UMPRUM Richard Jaroš. Každý z motivů přináší odlišnou estetiku – od inspirace přírodními procesy přes minimalistické pojetí až po futuristické ztvárnění.
„Komerční banka dlouhodobě podporuje inovace a nové přístupy k platebním technologiím. V dnešní turbulentní době je to nutné, protože chceme, aby naši klienti nadále bezpečně platili kartou na terminálu či platební bráně a spolehlivě vybírali z bankomatů. A to i při enormním růstu transakcí v posledních třech letech. Tato kolekce karet je krásným příkladem, že platební karta může být nejen praktickým nástrojem, ale také prostředkem sebevyjádření a individuality,“ uvedla Jitka Haubová, provozní ředitelka Komerční banky.
Nové karty Visa budou klientům Komerční banky dostupné od 22. září. Lze je jednoduše získat zdarma prostřednictvím aplikace KB+. Design karet navržených mladými umělci se zobrazí i v digitálních peněženkách Apple Pay a Google Pay, takže klienti uvidí umělecký motiv i při placení mobilem nebo hodinkami.
Součástí projektu je i série videí natočených v ateliérech UMPRUM. Diváci v nich uvidí nejen samotný proces tvorby návrhů, ale také nahlédnou do prostředí, kde se rodí jejich inspirace. Každé video představuje intimní pohled do světa mladých umělců a ukazuje, jak se kreativita může přenést do zdánlivě všedních předmětů, jako je platební karta. Kampaň tak přibližuje umělecké myšlení širší veřejnosti a propojuje jej s každodenním životem.



