Přejít k hlavnímu obsahu
Tvůrci z UMPRUM navrhli nové platební karty Visa od Komerční banky
Komerční banka ve spolupráci se studenty pražské UMPRUM představuje kolekci čtyř platebních karet Visa, které propojují svět financí s uměním a moderním designem. Nové karty jsou dostupné klientům od 22. září prostřednictvím aplikace KB+. Klienti budou mít originální motivy od českých umělců vždy při sobě – ať platí kartou, mobilem či hodinkami.
KB UMPRUM

Novou kolekci platebních karet Visa od Komerční banky (KB) navrhli studenti Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM). Každá z karet přináší osobitý příběh mladého autora či autorky a stává se nejen prostředkem k placení, ale také drobným uměleckým dílem, jež provází uživatele každý den. Na projektu se podíleli čtyři studenti Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace UMPRUM v rámci semestrální práce pod vedením Richarda Jaroše. 

„Umění platit“, to je naše motto, kterým chceme nabídnout víc než jen tradiční platební kartu, a to jak novým, tak stávajícím klientům. Nové karty jsou ukázkou toho, jak lze propojit každodenní svět financí s kreativitou a talentem mladých umělců. Spolupráce se studenty UMPRUM nás nejen bavila, ale také inspirovala. David Tenora nechal logo Komerčky rozkvést, Filip Kominik minimalizoval, Kateřina Pravdová vrstvila a David Novák použil „utility“ design. Výsledkem jsou čtyři krásné karty, z nichž každá jistě ozdobí jakoukoli peněženku,“ říká Hana Libecajtová, výkonná ředitelka pro Strategii značky a komunikaci Komerční banky

„Jako pedagog oceňuji, že si studenti měli možnost vyzkoušet konkrétní praktický úkol, který je nejen kreativní, ale také technicky specifický. Studenti se museli vypořádat s konkrétními technologickými a obsahovými požadavky, což jim umožnilo navrhnout designy, které jsou nejen funkční, ale i vizuálně přitažlivé“, říká k projektu pedagog UMPRUM Richard Jaroš. Každý z motivů přináší odlišnou estetiku – od inspirace přírodními procesy přes minimalistické pojetí až po futuristické ztvárnění.

„Komerční banka dlouhodobě podporuje inovace a nové přístupy k platebním technologiím. V dnešní turbulentní době je to nutné, protože chceme, aby naši klienti nadále bezpečně platili kartou na terminálu či platební bráně a spolehlivě vybírali z bankomatů. A to i při enormním růstu transakcí v posledních třech letech. Tato kolekce karet je krásným příkladem, že platební karta může být nejen praktickým nástrojem, ale také prostředkem sebevyjádření a individuality,“ uvedla Jitka Haubová, provozní ředitelka Komerční banky.

Nové karty Visa budou klientům Komerční banky dostupné od 22. září. Lze je jednoduše získat zdarma prostřednictvím aplikace KB+. Design karet navržených mladými umělci se zobrazí i v digitálních peněženkách Apple Pay a Google Pay, takže klienti uvidí umělecký motiv i při placení mobilem nebo hodinkami. 

Součástí projektu je i série videí natočených v ateliérech UMPRUM. Diváci v nich uvidí nejen samotný proces tvorby návrhů, ale také nahlédnou do prostředí, kde se rodí jejich inspirace. Každé video představuje intimní pohled do světa mladých umělců a ukazuje, jak se kreativita může přenést do zdánlivě všedních předmětů, jako je platební karta. Kampaň tak přibližuje umělecké myšlení širší veřejnosti a propojuje jej s každodenním životem.

Datum vytvoření: 01/10/2025

linkedin

Komentáře komentáře
Vyšší inflace v eurozóně není pro ECB hrozbou Z pohledu nastavení měnové politiky je pro centrální banku typicky důležitější v... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko
ČNB beze změny, proinflační rizika brání dalšímu poklesu sazeb I když poslední prognóza ukazovala na možnost kosmetického snížení sazeb, bylo b... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Fed doručil jestřábí redukci sazeb Makroekonomicky vzato vzal Fed na vědomí výrazné ochlazení na trhu práce, které ... Jan Čermák, analytik ČSOB
Profile picture for user Jan Čermák