Přejít k hlavnímu obsahu
Za první čtvrtletí 2024 vykázala Raiffeisenbank zisk ve výši 1,4 miliardy korun
Čistý zisk Raiffeisenbank za první čtvrtletí roku 2024 dosáhl výše 1,4 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 62,1 %. Celkové provozní výnosy vzrostly o 0,9 % na 4,19 miliardy korun.
Raiffeisenbank

Čisté úrokové výnosy banky poklesly o 0,3 %, a dosáhly tak výše 3,21 miliardy korun. Pokles je způsoben primárně vyplácením vyšších úroků klientům, a to zejména na spořicích účtech. Čisté výnosy z poplatků a provizí poklesly o 11,6 % na 0,95 miliardy korun. Ostatní výnosy a náklady banky, které zahrnují především zisk nebo ztrátu z operací na finančních trzích, dosáhly -49,2 milionů korun, což činí zlepšení o 155,2 milionů korun v porovnání s prvním čtvrtletím roku 2023. Provozní náklady ve výši 2,45 miliardy korun v meziročním srovnání poklesly o 5,3 %.

Celková aktiva banky dosáhla výše 737 miliard korun, a meziročně tak vzrostla o 14,6 %. Objem poskytnutých úvěrů klientům se oproti minulému roku zvýšil o 5,0 % na 371 miliard korun. K růstu došlo jak na straně domácností ve formě spotřebitelských a hypotečních úvěrů, tak na straně firem ve formě projektových úvěrů a kontokorentů. Objem přijatých vkladů od klientů se meziročně zvýšil o 16,1 % na 592 miliard korun. Růst je tažen u domácností zvyšujícími se zůstatky na spořicích účtech a termínovaných vkladech, částečně také na úkor běžných účtů. U firem došlo k největšímu nárůstu na běžných účtech.

„Ve spolupráci s klienty neustále zlepšujeme naše služby tak, aby byly stále více snadné, přehledné a pohodlné. Skutečnost, že patříme mezi lídry v digitalizaci bankovních služeb na trhu, potvrzuje fakt, na který jsem mimořádně hrdý. Zatímco před 10 lety probíhal kontakt klientů s bankou v naprosté většině případů na pobočce nebo u bankomatu, dnes je tento poměr přesně opačný. Řečí čísel tvoří podíl digitálních interakcí našich klientů s bankou 96 % z celkového počtu všech interakcí. To dokazuje, že jdeme správným směrem a naši klienti to oceňují,” říká Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank, a dodává: „Většina z těchto digitálních interakcí probíhá prostřednictvím mobilního bankovnictví. Proto jsme připraveni věnovat se jeho vývoji intenzivně i nadále.”

Datum vytvoření: 03/05/2024

linkedin

Komentáře komentáře
Jestřábí ČNB dodala koruně nový impuls. Kam až se česká měna podívá? Na domácím poli hraje koruně do karet změna očekávání ohledně snižování tuzemský... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v dubnu výrazněji vzrostla kvůli potravinám Za překvapením stál z našeho pohledu především daleko svižnější růst cen potravi... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek