

Jaký vliv bude mít na komunikaci ČSOB s klienty pandemie? Kdy všechny dceřiné společnosti ČSOB „zmodrají“? A co CSR aktivity, jaký ty budou mít vliv na brand banky v dnešních těžkých časech? Právě na tyto otázky a mnoho dalších odpovídá Renata Němcová Pixová v novém čísle časopis Bankovnictví.
Ze své pozice jste zodpovědná za celou značku ČSOB. Jak velkou výzvou je pro vás integrace ČMSS, a tedy sjednocení pod ČSOB?
Z mého profesního hlediska je to mimořádná zkušenost. A to hned ze dvou pohledů. Prvním je vámi zmíněná integrace značek. U značek je podstatná esence vnímání firmy jako celku a její hodnoty, které představují i to, co lidem nabízí, co v nich asociují. Pokud měníme značku, musíme vždy dostatečně respektovat to, co v sobě nesla, proč byla mezi zákazníky oblíbená, proč se k ní vraceli a měli k ní důvěru. To jsou hodnoty, které musí naplňovat i nový brand. V našem případě je změna značky jednodušší, protože hodnoty, které má ČMSS, jsou blízko hodnotám ČSOB, ostatně toto nám potvrdil výzkum. Před tímto strategickým rozhodnutím jsme realizovali poměrně rozsáhlou analýzu – podívali jsme se detailně na celý trh bydlení, ověřili plánovanou změnu u klientů, rovněž potenciálních klientů a v neposlední řadě i zaměstnanců, a až na základě výsledku výzkumu jsme se rozhodli pro tuto změnu. Druhým pohledem je pak zjednodušování a zefektivnění procesů, o které ve skupině ČSOB usilujeme dlouhodobě. V marketingu již několik let pracujeme společně s kolegy ze všech bývalých marketingových týmů našich dceřiných společností. A schválně říkám bývalých, protože teď jsme prostě jeden tým. Sloučením týmů v celé skupině jsme dali dohromady experty na jednotlivé oblasti a podařilo se nám vytvořit jednu silnou marketingovou komunikaci, díky které nyní komunikujeme jednotně v rámci celé skupiny ČSOB.



