

Nechráníme klienty ale přece až příliš? Do jaké míry může compliance brzdit inovativní pokrok? A jaká by mohla být do budoucna role AI ve finančních službách? Na tato témata a mnoho dalších jsme diskutovali právě se Stanislavou Hejnovou v novém čísle časopisu Bankovnictví.
V rámci své kariéry jste prošla významnými institucemi, jako jsou HSBC či KBC. To jsou velké korporáty a nadnárodní společnosti. Jak se liší jejich fungování od Monety, která je ve srovnání s nimi malou lokální bankou?
Myslím si, že je to otázka vnímání. Je pravda, že HSBC a KBC jsou ve srovnání s Monetou obrovské kolosy. Na druhou stranu, v rámci Česka Moneta malá rozhodně není. Proto ji ani já nevnímám jako malou banku. Zároveň když se podíváte na velké bankovní struktury, tak velkou výhodou Monety oproti nim je právě její menší, plochá struktura, kde na sebe všichni vidíme. Od specialistů až po představenstvo. Jako další velkou výhodu vnímám také intenzivní pozornost představenstva věnovanou jednotlivým činnostem. Například nikdo z mých kolegů v compliance odděleních v jiných bankách nemá se svým šéfem schůzku jednou týdně hodinu, což já s Tomášem Spurným mám, a k tomu ještě několik manažerských mítinků. To je obrovská výhoda!



