Česká bankovní asociace ve spolupráci s Policií ČR spouští v těchto dnech další ročník kampaně na podporu kyberbezpečnosti s názvem nePINdej. Kyberbezpečnosti a ochraně peněz svých klientů se Komerční banka věnuje už dlouho, a proto se znovu k této preventivní akci připojila.
Jen za loňský rok odhalila Komerční banka 606 případů podvodů, což je dvojnásobek oproti roku 2021 a dokonce pětinásobek ve srovnání s rokem 2018. Podařilo se jí tím zabránit převedení 104 milionů korun na účty podvodníků. Částka u největší podvodné transakce dosáhla 13 milionů korun, a to u podvodu známého jako Falešný ředitel. Spolu s počtem podvodů roste i objem transakcí – loni se podařilo zachytit 38 % celkové hodnoty pokusů o podvodné transakce vůči klientům Komerční banky.
Letos už došlo k takovému množství podvodů, jako za celý loňský rok. Podvodníci jsou prý nejvíce aktivní počátkem léta, kdy začínají dovolené, a pak kolem Vánoc, takže druhá velká vlna podvodů nás v tomto roce teprve čeká. Marek Macháček, expert na prevenci platebních podvodů v Komerční bance odhaduje, že letos vzroste počet podvodů oproti loňskému roku o 15-20 %.
„Denně prověříme zhruba půl milionu transakcí. Pokud zachytíme platební příkaz, který má známky pokusu o podvod, klienta okamžitě kontaktujeme a varujeme,“ říká Macháček. Problémem podle něj je, že i když klienta pracovníci banky varují, v nemálo případech dál trvá na dokončení transakce a odeslání peněz.