Přejít k hlavnímu obsahu
Česká spořitelna vykázala v prvním čtvrtletí 2022 zisk ve výši 5 miliard korun
Česká spořitelna vykázala k 31. březnu 2022 neauditovaný konsolidovaný čistý zisk ve výši 5,0 miliard korun. Čistý zisk za stejné období roku 2021 činil 2,7 miliardy korun, v meziročním porovnání se tak zvýšil o 84,3 %.
ceska sporitelna

Výsledek byl ovlivněn vyšším provozním výsledkem odrážejícím celkové zotavení po pandemii COVID-19. Provozní zisk dosáhl 7,5 miliardy korun, ve srovnání s prvním čtvrtletím 2021 tak vzrostl o 51,4 %. Bilanční suma dosáhla k 31. březnu 2022 výše 1 871,8 miliardy korun a ve srovnání s objemem bilanční sumy k 31. prosinci 2021 se zvýšila o 14,0 %.   

Hrubý objem klientských úvěrů Skupiny ČS meziročně vzrostl o 10,1 % na 874,6 miliardy korun. Portfolio úvěrů domácnostem se v meziročním srovnání zvýšilo o 13,9 % na 561,8 miliardy korun. Pohledávky za klienty byl taženy především hypotékami fyzickým osobám (+17,8 %) a úvěrům poskytnutých Stavební spořitelnou (+14,9 %). Objem úvěrů korporátním subjektům meziročně vzrostl o 7,7 % na 310,8 miliardy korun, především díky nárůstu u velkých korporací (+11,0 %). Závazky ke klientům vzrostly v meziročním porovnání o 6,6 % na 1 345,6 miliardy korun, především kvůli vkladům domácností, které se meziročně zvýšily o 7,4 % na 915,1 miliardy korun. 

Čistý úrokový výnos, nejdůležitější složka provozních výnosů, se ve srovnání s 1. čtvrtletím 2021 zvýšil o 27,5 % a dosáhl 9,3 miliardy korun.  Celkový počet klientů Finanční skupiny ČS k 31. březnu 2022 se v meziročním porovnání téměř nezměnil a činil 4,5 milionu. Česká spořitelna se stala první bankou na trhu, která má 3 miliony klientů s účtem.  

„ČS dosáhla solidních finančních výsledků v prvním čtvrtletí 2022, ačkoliv meziroční srovnání bylo ovlivněno nižší základnou v 1. čtvrtletí 2021, které bylo značně ovlivněno pandemií covid-19. Nejistota zůstává vysoká, jelikož zotavení po pandemii covid-19 bylo kompenzováno válkou na Ukrajině, narušenými dodavatelskými řetězci a rostoucí inflací. I v tomto náročném období zajišťuje Česká spořitelna bezpečí pro finance klientů, což se odráží zejména v pokračujícím přílivu depozit a také v dalším nárůstu tržních podílů. Jsem velmi hrdý, že ČS překročila hranici 3 milionů klientů s účtem. Jako Společnost finančního zdraví ukázala ČS, že je tu od toho, aby podpořila i ty nejzranitelnější klienty, např. v rámci kampaně Milosrdné léto. Aktivně také mnoha způsoby podporujeme uprchlíky z Ukrajiny, včetně poskytnutí ubytování. ČS zůstává dobře financovaná, silně kapitalizovaná a je připravena nadále podporovat své klienty v souladu se svým posláním stanoveným před 200 lety,“ uvedl Ivan Vondra, člen představenstva České spořitelny zodpovědný za finanční řízení v hodnocení výsledků Banky za 1. čtvrtletí 2022.   

Datum vytvoření: 03/05/2022

linkedin

Komentáře komentáře
Tři zajímavosti v slabším půlprocentním nárůstu HDP Podle ČSÚ především pokračující oživení spotřeby domácností a v menší míře inves... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Česká ekonomika si drží tempo Je to sice nejrychlejší růst za více než dva roky, ale přece jenom jde o číslo o... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Kdy začnou Ameriku (reálně) bolet celní tarify? K významné redukci obchodní výměny na trase Washington-Peking došlo od 10. dubna... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko