Přejít k hlavnímu obsahu
ČSOB zaznamenala nárůst uživatelů mobilního bankovnictví i pokračující růst investic do inovací
Čistý zisk skupiny ČSOB dosáhl 15,8 miliardy Kč (meziroční pokles v důsledku mimořádných výnosů v loňském roce a navyšování investic). Objem úvěrů vzrostl na 689 miliard Kč (meziročně o 5 %), kvalita úvěrového portfolia zůstává vysoká. Objem vkladů se zvýšil na 868 miliard Kč (meziročně o 6 %). Celkový objem aktiv pod správou vzrostl na 204 miliard Kč (meziročně o 1 %). Provozní výnosy dosáhly 37,1 miliard Kč (meziročně stejné). Provozní náklady se zvýšily na 17,8 miliard Kč (meziročně o 9 %).

Investice do odměňování zaměstnanců se meziročně zvýšily o 10 %. Počet aktivních uživatelů ČSOB mobilního bankovnictví meziročně vzrostl o 25 %, stejně tak rostl počet mobilních transakcí o 39 %. Získali jsme ocenění pro nejlepší banku v České republice za rok 2018 od mezinárodních časopisů The Banker, Euromoney, Global Finance, EMEA Finance a pro nejlepší online banku the Best Internet Bank.

„Rok 2018 byl pro naši skupinu rokem inovací. Podařilo se nám významně investovat do nových technologií. Z pohledu chování našich klientů je vidět, že mají zájem o novinky, které jsou spojené s digitalizací bankovního sektoru. To vnímáme zejména na rostoucím počtu uživatelů mobilního bankovnictví, jejichž počet stoupl meziročně o 25 %. Historickým milníkem v bankovnictví je otevřené bankovnictví, které jsme pro naše klienty v loňském roce spustili, “ řekl John Hollows, generální ředitel ČSOB.

ČSOB vykázala za rok 2018 meziročně nižší, ale stále vynikající čistý zisk. Důvodem jsou nižší ostatní provozní výnosy ovlivněné mimořádnými výnosy v loňském roce (jednorázový výnos z vypořádání dřívějšího soudního sporu, pozitivní přecenění, prodej dluhopisů a výnosy spojené s ukončením kurzového závazku ČNB), vyšší provozní náklady a ztráty ze znehodnocení, zatímco čistý úrokový výnos a čistý výnos z poplatků a provizí meziročně vzrostly. Nízký ukazatel nákladů na úvěrové riziko a ukazatel podílu úvěrů v selhání odráží přetrvávající vynikající kvalitu úvěrového portfolia.

„V loňském roce jsme pokračovali v naplňování naší obchodní strategie postavené na modelu bankopojištění. Investujeme do digitálních řešení, díky kterým jsou finanční služby dostupné všem našim klientům. Chceme být dostupní online i prostřednictvím našich poboček a obchodních míst České pošty. Díky našim klientům víme, že osobní kontakt je stále velmi důležitý.,“ dodal John Hollows.

 

 

Datum vytvoření: 14/02/2019

linkedin

Komentáře komentáře
Jestřábí ČNB dodala koruně nový impuls. Kam až se česká měna podívá? Na domácím poli hraje koruně do karet změna očekávání ohledně snižování tuzemský... Dominik Rusinko, analytik ČSOB
Profile picture for user Dominik Rusinko
Inflace v dubnu výrazněji vzrostla kvůli potravinám Za překvapením stál z našeho pohledu především daleko svižnější růst cen potravi... Jan Bureš, hlavní ekonom Patria Finance
Profile picture for user Jan bureš
Služby přebírají otěže ekonomiky Za první kvartál vzrostly reálné tržby odvětví spadajících pod služby mezičtvrtl... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek