

Jak vlastně Komerční banka s podvody bojuje? Jaké jsou aktuální trendy v oblasti plateb? A je hotovost zcela na ústupu? O těchto a spoustě dalších témat jsme diskutovali právě s Jitkou Haubovou v novém čísle Bankovnictví.
Jitko, vy ze své pozice máte na starosti platby. Ty jsou dnes klíčové. Na co se Komerční banka v tomto směru nejvíce zaměřuje a co konkrétně nabízíte klientům, aby pro ně byly digitální platby co nejpohodlnější?
Lidé dnes očekávají nepřetržitě fungující online službu. Chtějí mít možnost zaplatit nebo vybrat peníze různými způsoby, při použití mobilu, jednoduše, bez poplatků a integrovaně. Mezi oblíbené inovace patří okamžité platby, kdy platba dorazí do 10 sekund, které u nás v aplikaci KB+ tvoří 90 procent, zatímco průměr trhu podle ČNB je pouze 30 procent. Lidé si zvykli na rychlost – čekání na „další pracovní den“ je už nepříjemné. Nebo mobilní platby, kdy telefon nebo hodinky má člověk u sebe stále, bezpečnost je zajištěna díky biometrice. Požadují tedy „neviditelnou bezpečnost, která je neobtěžuje. Mezi klíčové novinky pak sdílená síť bankomatů se třemi bankami, kdy jsme zdvojnásobili jednorázově počet bankomatů z výběrem i vkladem zdarma, či rozmach QR plateb mezi lidmi. Žádné opisování čísel, jen sken a potvrzení, fungující dobře při menších platbách či u faktur. Zmínit lze platební terminál v mobilu pro živnostníky. Dalším příkladem je platba za použití telefonního čísla. „Neviditelné“ platby (např. v aplikacích typu Bolt, Rohlík), kdy platba proběhne automaticky bez zásahu uživatele, jsou oceňovány pro přeskočení několika kroků. V ČR rozšířená bezkontaktnost terminálů a bankomatů umožňuje nevytahovat kartu. Dále také chytré formuláře, které vypadají stejně napříč zařízeními (mobil, PC, pobočka), rozpoznají typ platby (domácí, SEPA, zahraniční) a mají integrovaný našeptávač, digitální účtenky atp.
Více v novém Bankovnictví, objednávat můžete na platformě SEND.



