Přejít k hlavnímu obsahu
Equa bank: epidemie změnila chování klientů, digitální bankovnictví zaznamenalo prudký nárůst
Equa bank zaznamenala prudký nárůst zájmu o své digitální bankovnictví. Protiepidemická opatření totiž změnila chování bankovních klientů – ti se ještě více než před tím přesunuli do on-line prostředí.

Chování klientů bank se během epidemie významně proměnilo. Klienti dbají doporučení vlády a s bankou komunikují především prostřednictvím digitálních kanálů. A to i když si zakládají nové produkty a služby. Například o 45 % narostl počet běžných účtů otevřených on-line. Zatímco v době před epidemií bylo digitálně otevřeno přibližně 48 % všech nových běžných účtů v březnu a dubnu tvořil jejich podíl už více než 70 %.  Klienti Equa bank si otvírali on-line nejen běžné účty, ale i spotřebitelské půjčky. Počet půjček, které si klienti zřídili prostřednictvím mobilní aplikace, vzrostl v posledních týdnech o 40 %. 

„On-line umíme poskytnout 99 % našich služeb. Jsme rádi, že toho naši klienti nyní využívají, a ještě více se přiklonili k digitálnímu řešení svých finančních záležitostí. Equa bank má nespornou výhodu, že již od počátku je naše strategie postavená na rozvoji digitálního bankovnictví, a proto jsme i v této mimořádné době byli schopni rychle reagovat na nové potřeby klientů,“ řekl Ondřej Hák, ředitel retailového bankovnictví Equa bank.

Zvýšil se i zájem o využívání mobilní aplikace – počet aktivních uživatelů, kteří svůj účet obsluhují už jen z mobilu, se za poslední týdny zvýšil o 10 %. V průběhu dubna Equa bank zaznamenala dokonce největší počet přihlášení do mobilní aplikace od jejího spuštění: 4,1 milionu.

Epidemie změnila i svět platebních karet. Zatímco dříve tvořil podíl plateb klientů Equa bank v e-shopech na celkovém počtu karetních transakcí do 30 %, v březnu a říjnu se on-line transakce podílely téměř 40 % na celkovém počtu plateb. Změnil se i nákupní košík: největší pokles zaznamenaly platby spojené s cestováním (- 92 %) a naopak prudce narostly on-line platby spojené s dovozem jídla (platby v restauracích nárůst o 86 %) či nákupy v e-shopech s potravinami a drogerií (nárůst o 69 %) nebo s produkty souvisejícími se zdravím (růst o 50 %).

Lidé začali i méně používat hotovost – počet výběrů z bankomatů poklesl v březnu a dubnu o téměř 60 % v porovnání s průměrem předchozích měsíců.

Datum vytvoření: 06/05/2020

linkedin

Komentáře komentáře
Tři zajímavosti v slabším půlprocentním nárůstu HDP Podle ČSÚ především pokračující oživení spotřeby domácností a v menší míře inves... Jaromír Šindel, hlavní ekonom ČBA
Profile picture for user Jaromír Šindel
Česká ekonomika si drží tempo Je to sice nejrychlejší růst za více než dva roky, ale přece jenom jde o číslo o... Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas
Profile picture for user Petr Dufek
Kdy začnou Ameriku (reálně) bolet celní tarify? K významné redukci obchodní výměny na trase Washington-Peking došlo od 10. dubna... Dominik Rusinko, hlavní ekonom ČSOB Private Banking
Profile picture for user Dominik Rusinko