
Strategie
Šest z deseti klientů je ochotno sdílet s bankami a pojišťovnami své osobní údaje výměnou za nižší ceny

Globální studie Accenture o spotřebitelích finančních služeb založená na dotazování 47 000 respondentů na 28 trzích zjistila, že více než polovina z nich by takové údaje sdílela výměnou za výhody jako např. rychlejší schválení úvěrů, slevy na členství ve fitness klubech a personalizované nabídky na základě jejich aktuální polohy.
Zároveň však lidé považují soukromí za prioritu. Tři čtvrti...
Koncern UNIQA ustupuje postupně od pojištění uhelných aktivit

O vystoupení z této sféry podnikání bylo rozhodnuto loni. V praxi to znamená, že počínaje lednem 2019 se UNIQA stahuje z dalšího pojišťování průmyslových odvětví a podniků založených na těžbě a využití uhlí. Od začátku roku UNIQA jako pojistitel vědomě neupisuje žádná nová rizika v uhelném průmyslu, jakož i v uhelných dolech a uhelných elektrárnách. Od února nejsou už realiz...
Jak mohou malé společnosti prodávat za hranicemi. Pět nápadů od společnosti PayPal, jak podnikat v globálním měřítku

Oblast elektronického obchodování ve většině zemí soustavně roste. Společnost eMarketer odhaduje, že v roce 2016 nakupovalo po celém světě online více než 1,6 miliardy lidí, kteří dohromady utratili téměř 2 biliony USD. 33 % všech zákazníků e-shopů navíc v roce 2016 nakoupilo v zahraničí. Zajímavé také je, že podle společnosti eMarketer globální elektronický m...
Ženy v tvrdom finančnom svete. Áno, či nie?
Ženy ako traders
Na dealingových plochách investičných bánk by sme dnes veľa žien nenašli. Ich zastúpenie sa všeobecne pohybuje na úrovni zhruba 15 % a trend má skôr klesajúcu tendenciu. Hedgové fondy sú na tom ešte horšie, zastúpenie žien sa tu pohybuje len na úrovni 6-7 %. To je veľká škoda. Nedávne výskumy spoločnosti Financial Skills založenej bývalými dealermi Merill Lynch poukázali n...
Budoucnost bankovnictví aneb co klienti skutečně chtějí
Stejně jako ve všech klíčových segmentech i ve finančním sektoru nároky zákazníků rostou. Klienti jsou sebevědomější, nebojí se říci si o slevu a další výhody, vyžadují větší a větší komfort, což se banky snaží zajišťovat stále novými kanály přímého bankovnictví (mobile banking, internetové bankovnictví, atd.). V populaci roste také finanční gramotnost, zákazníci mají stále více informací, rozš...
Bitcoin – 7 důvodů, proč si letos zaslouží vaši pozornost

Rapidně stoupající investice
Bitcoinová infrastruktura zahrnuje množství služeb a produktů, které umožňují propojení digitálního světa s reálným využitím. Směnárny, burzy a platební brány, stejně tak jako produkce hardwaru pro těžbu a softwaru pro bezpečné uchování kryptoměn přitahují pozornost investorů, kteří vidí v rozvoji těchto projektů neopakovatelnou příležitost. Zatímco ...
Srovnávače jakožto další prodejní kanál ve finančním světě
Zájem o online stoupá
Finanční instituce mají dnes možnost využívat mnoho komunikačních kanálů. V informačním věku je jedním z nejúčinnějších internet a mobilní telefony. Počet klientů, kteří k vyřízení bankovních služeb alespoň jednou do týdne využívají internet, stoupl celosvětově meziročně o téměř 8 % na 65,1 %. Podobně jsou na tom i uživatelé mobilních telefonů, jejichž počet se z...
Korekce na trzích se není třeba obávat, tvrdí analytici
V dobách poklesu trhu nebo dokonce krize dělají investoři nejvíce chybných rozhodnutí. Neřídí se totiž racionálním úsudkem, ale nechávají se ovládnout emocemi.
„Pro investory je při poklesu trhů nejtěžší nedělat nic. Pokud ale máte zdravé a dobře sestavené portfolio, bývá v takových chvílích nejlepší do něj výrazně nezasahovat. Obecně řečeno, neměli bychom se řídit aktuálními po...
Forex, největší trh v rámci finančního systému

Ano, měnový trh neboli forex (z angl. foreign Exchange – mezinárodní devizový trh) je skutečně základem pro tok světového kapitálu a díky své decentralizaci může být k dispozici takřka non-stop. Odhaduje se, že okolo 15 % objemu obchodů na forexu provádí finanční instituce, korporace a vlády, které nakupují a prodávají zboží a služby v zahraničí. Dalších 85 % obchodů tvoří invest...
ANKETA: České crowdfundingové společnosti z velkých hráčů strach nemají
1) Jak vnímáte současnou situaci na crowdfundingovém trhu, kdy do tohoto byznysu začínají vstupovat větší bankovní instituce?
2) V čem je český crowdfundingový trh specifický ve srovnání se zahraničím?
3) Jaký mají Češi ke Crowdfundingu obecně vztah? Podporují nové projekty?
Pavel Eichler, zakladatel portálu Hithit
1) Těžko říct, co čekat od velkých hráčů. Rostoucí konkurenci samoz...

ČNB si dává přestávku
Předpokládám, že jde o přestávku, nikoliv konec politiky uvolňování měnové polit...
Petr
Dufek,
hlavní ekonom Banky Creditas

Ekonomika ani v červnu zatím nehlásí potíže s americkými cly
Celkový indikátor důvěry podnikatelů sice lehce poklesl (o 1 bod na úroveň 100),...
Jan
Bureš,
hlavní ekonom Patria Finance

Fed vyšperkoval stagflační prognózu lehce jestřábí rétoriku
Zároveň je třeba dodat, že odhadovaná trajektorie úrokových sazeb vysílá lehce j...
Jan
Čermák,
analytik ČSOB
